He на скептичното отношение към религия-ислям
Изминаха 17 години от демократичните промени в нашата страна. Свидетели сме на постепенно изправяне на крака на обществото ни. Факт е, че станахме пълноправен член на Европейския съюз. Икономиката ни постепенно тръгва нагоре. Материално започваме да се стабилизираме, въпреки все още ниския стандарт спрямо другите европейски народи.
Какво обаче стана с духовната същност на човека?
Мисля, че липсата на нравствени добродетели, духовният упадък на нацията ни задължават час по-скоро да запълним празнотата в крехките и раними души на децата.
Тези деца гледат постоянно по телевизиите, насилие, убийства, неморални сцени. Повишава се употребата на алкохол, цигари и наркотични вещества. Нараства детската криминална и битова престъпност. Обезсмисля се човешкият живот. Нарастват невротичните заболявания.
Само с приемането на декларации и разни стратегии, с формирането на комисии и други неща от този род нещата няма да се оправят. Какво още ни трябва? Смятам, че е необходимо да се въведе религиозно обучение (християнство и ислям) по учебници и учебни помагала, одобрени от МОН.
Чрез религиозното обучение (в случая ислям) се разкрива истинската стойност на човешката личност. Смятам, че това ще доведе до решаването на редица проблеми, които споменах по-горе. Младите хора ще бъдат възпитани в истински духовни ценности и добродетели. Те ще бъдат фактор за движение на нашето общество напред. Голям проблем е подготовката на учителски кадри за обучение по религия-ислям, които да съумеят да възпламенят своите ученици.
В нашето училище изучаваме религия-ислям в 16 групи. Радостно е, че предметът се изучава като задължително избираем предмет и в групите има по 15-25 ученика.
Голяма е ролята на нашия млад и енергичен преподавател Ахмед Юруков, който внася в часа по религия всички елементи на методиката в съвременното обучение.
Смятам, че голяма роля за изучаването на предмета религия имат и родителите, които чрез заявления дават своето съгласие тяхното дете да изучава или не този предмет.
Сега отделяме повече внимание на чуждите езици, на компютърната грамотност и малко скептично се отнасяме към религиозното обучение. Но това трябва да се преодолее, за да може ученикът да се обогати духовно, да получи стимул за учене и достигане на по-високи върхове.
Мустафа Налбантов,
помощник-директор
на ОУ в с. Драгиново,
общ. Велинград