Ислям
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Ислям

Всичко за Исляма
 
ПорталПортал  ИндексИндекс  ТърсенеТърсене  Последни снимкиПоследни снимки  Регистрирайте сеРегистрирайте се  Вход  
В името на Аллах, Всемилостивия, Милосърдния! Чети [о, Мухаммед] в името на твоя Господ, Който сътвори - сътвори човека от съсирек! Чети! Твоят Господ е Най-щедрия, Онзи, Който научи чрез калема, научи човека на онова, което не е знаел.

 

 3 Хазрети Мухаммед (салляллаху алейхи уе селлем) – най-добрият учител

Go down 
АвторСъобщение
Admin

Admin


Брой мнения : 3880
Join date : 28.06.2013

3 Хазрети Мухаммед (салляллаху алейхи уе селлем) – най-добрият учител Empty
ПисанеЗаглавие: 3 Хазрети Мухаммед (салляллаху алейхи уе селлем) – най-добрият учител   3 Хазрети Мухаммед (салляллаху алейхи уе селлем) – най-добрият учител Empty16.11.13 9:33

Хазрети Мухаммед (салляллаху алейхи уе селлем) – най-добрият учител

Нашият Пейгамбер (салляллаху алейхи уе селлем) е прекрасен учител за всички нас. Той по най-добрия начин, със слово и дела наставлявал и превъзпитавал последователите си. По-долу изброяваме някои от неговите методи на обучение и възпитание:

• С личния си живот и дела е потвърдил истините, които е проповядвал.
• Той въвеждал постепенно религиозните норми и закони.
• Стараел се да бъде умерен и да не досажда на хората, когато ги учел.
• Винаги имал предвид индивидуалните качества и способности на събеседниците си.
• Често е използвал метода на беседата, на въпросите и отговорите.
• Прибягвал е до използването на разума и логиката на слушателя, за да прогони погрешните мисли и да внуши правилните и верните.
• Задавал е въпроси, за да преценява умствените възможности и равнището на познанията на слушателите.
• Прибягвал е до методите на сравнението и онагледяването.
• Използвал е метода на оприличаването, уподобяването и познати на народа примери.
• Обичал онова, което обяснявал, да онагледява като чертаел различни фигури по земята.
• Наред с думите прибягвал и до жестовете, мимиките и знаците.
• Онова, за което е разказвал, ако имал възможност, вдигал на високо, за да потвърди думите си.
• Онова, което е смятал за важно го е разказвал преди да са му били задавани въпроси.
• Винаги е отговарял точно и изчерпателно на въпросите на събеседниците си.
• Винаги отговарял обширно на зададените му въпроси.
• Изисквал събеседникът му да повтори въпроса си.
• Настоявал събеседникът му да повтори отговорите, които получавал. По такъв начин той се уверявал, че отговорите му няма да бъдат забравени и няма да бъде разбран погрешно.
• Той изпитвал събеседника си, като не пропускал да го похвали, ако му отговарял правилно.
• За да запомнят приближените отговорите му, понякога им задавал същите въпроси, които те са задавали на него.
• Взимал лично участие в някои събития, които се случвали по негово време, а друг път предпочитал да остане безучастен и мълчалив свидетел.
• Винаги се стараел да се възползва от различните възможности, които се откривали по време на преподаването.
• Използвал често шеги и хумор в процеса на преподаване.
• Понякога карал събеседника си да се закълне, за да е сигурен, че той е научил казаното.
• Поради важността на онова, което е казвал, понякога повтарял по три пъти мисълта си.
• За да подчертае важността на темата, понякога променял седежа или стойката си.
• Отлагайки отговора, многократно се обръщал към събеседника си. за да го подготви психологически затова, което ще чуе.
• За да пробуди интереса на събеседника си, той го улавял за рамото или за ръката, с което го подготвял да възприеме казаното.
• За да запомни онова, което ще каже събеседникът, първоначално му обяснявал нещата накратко и по същество, а след това – обстойно и подробно.
• За да бъдат лесно запомнени някои знания, той ги изброявал по точки.
• Широко се възползвал от метода на проповедта и наставленията.
• Когато повелявал или отменял нещо, не допускал изключения, а заповядвал на всички и опрощавал на всички.
• Когато искал да насърчи хората за нещо, използвал думи и изрази, с които засилвал желанията им, а когато искал да ги откаже от нещо, употребявал заплашителни думи и изрази.
• Често прибягвал до кратки разкази, притчи и предания за минали народи, за да бъде убедителен.
• Никога не критикувал и нагрубявал публично някого, за да не засегне достойнството му.
• Никога не обвинявал публично някого за допусната грешка или извършено престъпление, а съобщавал само грешката, като за извършителя говорел в неопределено лице.
• При някои по-сериозни грешки, естествено, не пропускал да критикува и нахока. Но дори когато правел това, никога не целял да унизи събеседника си.
• Когато обучавал поощрявал да се водят бележки и да се записват някои мисли, които е изказвал.
• На някои от своите приближени е поставял задача да научат чужди езици.

Султан Йълдъръм
Върнете се в началото Go down
https://islam.forumotion.asia
 
3 Хазрети Мухаммед (салляллаху алейхи уе селлем) – най-добрият учител
Върнете се в началото 
Страница 1 от 1
 Similar topics
-
» Хазрети Мухаммед (салляллаху алейхи уе селлем) – най-добрият учител
» 4 Добрият характер на Хазрети Мухаммед (салляллаху алейхи уе селлем)
» Добрият характер на Хазрети Мухаммед (салляллаху алейхи уе селлем)
» 2 Пророкът (салляллаху алейхи уе селлем) и добрият пример
» Пророкът (салляллаху алейхи уе селлем) и добрият пример

Права за този форум:Не Можете да отговаряте на темите
Ислям :: Архив :: Списание Мюсюлмани :: 2008 година-
Идете на: